Nagy kérdés, és sokan még mindig úgy gondolják, hogy luxus esküvőszervezőt fogadni. Pedig most már koránt sincs így. Mindenkinek könnyebbség lehet, ha nem neki és rokonainak kell levezényelni a esküvő napján az eseményeket, hanem mindenki a saját feladatára koncentrálhat. A tévhiedelemmel ellentétben az esküvőszervezők egy része díjmentes szolgáltatást nyújt a pároknak, az általuk kínált szolgláltatóktól kapott jutalékért, természetesen vannak, akik megállapodás szerint fix tarifával dolgoznak, de már ez a szakma is egyre jobban elterjedt, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelő szolgáltatót.
Ez egy hosszú folyamat, többszöri hosszas beszélgetés a párokkal, mire minden apró részlet a helyére kerül. Az esküvőszervező jó alaposan igyekszik kifaggatni a párokat, pontosan mik az elképzeléseik, milyen esküvőt álmodtak meg maguknak. Legelső feladat az időpont kiválasztása. Ezután lehet az egyes szolgláltatókkal sorra leszerződni. A legfontosabb a helyszín kiválasztása. Ha felkapott, népszerű helyszínt szeretnénk, akkor célszerű a lehető leghamarabb, akár egy évvel a nagy nap előtt lekötni a helyszínt. Sajnos ezek a helyek van, hogy akár másfél évre előre már be vannak táblázva. Ez természetesen nem csak a helyszínre, de a neves szolgáltatókra is igaz lehet, mint zenekar, fellépők.
Az esküvőszervező feladata az egyes szolgáltatókkal a személyes találkozók lebeszélése, bonyolítása, szertartásvezetőkkel, dekoratőrrel, mixerrel, fotóssal, operatőrrel, autóbérlővel, limuzin szolgáltatókkal, sztárfellépőkkel, jégszobrászokkal, csokiszökőkút bérléssel kapcsolatban.
Ha a jól bevált, megszokott, úgy mond futószalagon működő anyakönyvezető előtt kötött házasságot szívesen cserélnénk egy meghittebb, személyre szólóbbra, akkor választhatunk szertartásvezetőt is. Az ő feladata, hogy párokkal több személyes találkozó alkalmával megismerik egymást, személyre szóló szertarással készül.
Az anyakönyvvezetők külső helyszínre már 2014. július 1-e óta nem viszik ki a hivatalos nagy anyakönyvet, miután elektornikus anyakönyvre válottak. A hivatalban és kültéri helyszínen is ún. házassági adatlapot írnak alá. Ennek ellenére ha szertartásvezetőt választunk, akkor sem tudjuk kikerülni a hivatalos anyakönyvvezetői procedúrát a hivatalban, oda mindig az esküvő előtt be kell fáradni a hivatalos adminisztratív feladatok ellátása miatt.
Ahhoz, hogy a legnyugodtabban, felszabadultabban induljunk a”nagy napra”, érdemes minden terhet levenni magunkról és egy hivatásos szervezőre bízni, hogy minden apró részlet a megbeszéltek szerint időben a helyére kerüljön. Nekünk itt már csak magunkkal kell foglalkozni, hogy a lehető legszebbek, legkipihentebbek legyünk.